Fagbøger Sundhed og livsstil

Gør-det-selv mindfulness

En mindfulness øvelse fra bogen JEG ER HER NU

En mindfulness øvelse fra bogen JEG ER HER NU

 

Vil du også gerne i gang med mindfulness, men har svært ved at overskue hvordan og ikke mindst hvornår? En lille ny bog giver dig mulighed for at afprøve små øvelser, der hjælper dig til at møde verden med større nysgerrighed, finde små øjeblikke af mindfulness i hverdagen og slippe kreativiteten løs. Bogen “Jeg er her nu” er fuld af små kreative øvelser og gode råd til at få mere mindfulness ind i din dag på.

 

 

10 tips til mere mindfulness

Her er 10 gode råd til at komme igang. Print denne side ud, sæt den op på væggen, put den i din pung, tag et billede af den eller del den.

  1. Meditér, selv om det kun er i et par minutter.
  2. Sæt tempoet ned, og ret opmærksomheden mod din krop og dine sanser.
  3. Gør ikke oprør imod virkeligheden – den er, som den er.
  4. Ret opmærksomheden mod andre mennesker, særligt dem du elsker.
  5. Tænk på noget, som du er taknemmelig for, inden du går i seng.
  6. Vær god og venlig mod dig selv, også når du laver fejl.
  7. Når der sker gode ting for dig, så læg mærke til, hvordan det føles.
  8. Når der sker mindre gode ting for dig, så læg også mærke til, hvordan det føles.
  9. Træk vejret dybt tre gange, når du stresser.
  10. Læg mærke til naturen mindst én gang om dagen.

 

mindfulness bog jeg er her nu

Læs mere på www.iamherenow.com og køb bogen hos din boghandler eller lige her